HU-alumnus Dennis Kabuye genomineerd voor de UAF Award

Oud HU-student Dennis Kabuye is één van de zes genomineerden voor de Award van de Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF. Hij vluchtte in 2014 om politieke redenen uit Oeganda, volgde een pre-bachelor en studeerde Management in de Zorg.

Hij werkte tijdens de studie aan meerdere projecten bij gemeenten die de gezondheid van de burgers moesten bevorderen. Zijn ultieme doel is om minister of staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport te worden.

Met de verkiezing van de UAF Award vraagt de stichting aandacht voor vluchteling-studenten vanwege de studie- en werkprestaties en hun inzet voor de samenleving. Een vakjury in combinatie met het aantal stemmen bepalen wie er wint. Op 4 november wordt de uitslag bekend gemaakt. Stemmen op een van de genomineerden kan hier.