HU Amersfoort krijgt nieuwe broodjeszaak: Via Vai

Maandag 5 september opent horecazaak Via Vai in HU Amersfoort haar deuren. Studenten en medewerkers zullen er onder andere broodjes, smoothies en koffies kunnen kopen.

Via Vai is in 2016 begonnen in het centrum van Utrecht met Italiaanse broodjes en koffie. In 2018 opende de eigenaar David d’ Aguanno een tweede vestiging in de Hogeschool Utrecht. Zaak nummer drie zal geen copy worden van de eerste twee. Hij zal er ook Turkse, Marokkaanse en Indische gerechten verkopen én een maandelijkse quiz organiseren, ‘omwille van de verbroedering tussen studenten.’​

David d’ Aguanno wil innoveren. Studenten zullen binnenkort vanuit het klaslokaal met een QR-code kunnen bestellen. Ook komt er een ‘Via Vai Too Good To Go-app’ om voedselverspilling tegen te gaan. Ten slotte wil de horeca-ondernemer zijn eigen koffie gaan branden in de naaste omgeving.

Nu nog voldoende personeel. Hij zoekt nog.