Kort

HU en UU achten straf voor vereniging van stripper-act USC niet nodig

Hogeschool Utrecht en Universiteit Utrecht vinden dat de studenten die betrokken waren bij het ‘anaal ringwerpen’ voldoende zijn bestraft door hun eigen vereniging. Een aanvullende straf is volgens hen niet nodig.

Een maand geleden raakte het Utrechts Studenten Corps (USC) in opspraak. Corpsleden gooiden ringen om een fles die vastzat in het achterwerk van een stripper. De beelden gingen rond op sociale media en in appgroepen.

De HU en de UU – die de studentenvereniging mede financieren – spraken twee keer met het USC naar aanleiding van de gebeurtenis, meldt het AD.

Leden die deelnamen aan het wangedrag zijn voor drie maanden geschorst door het USC. Ook komt er in de toekomst meer toezicht bij de organisatie van acts en scherpt het USC zijn protocol grensoverschrijdend gedrag aan.