Kort

HU Home haalt 3.000 op in de Nacht van de Vluchteling

Zaterdag 18 juni hebben zestien medewerkers en studenten van HU Home meegelopen met de Nacht van de Vluchteling. Ze konden kiezen tussen een traject van twintig kilometer of veertig, begonnnen om middernacht met lopen waren zo’n tien uur later klaar. Zowel de start als de finish bevond zich naast het Spoorwegmuseum.

De Nacht van de Vluchteling vindt jaarlijks plaats in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Nijmegen, Den Haag en Tilburg. De routes zijn 40 kilometer, maar dit jaar was het in Amsterdam, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht ook mogelijk een avondroute van 20 kilometer te lopen.

Het project HU HOME koppelt vluchtelingstudenten van de HU aan een andere HU-student. Het doel is dat vluchtelingstudenten zich sneller thuis voelen in de klas, bij de HU en in Nederland.

Tot nu toe hebben de lopers van HU Home 2.964 euro ingezameld. Doneren kan tot 18 juli via deze link.