Kort

HU-lector onderzoekt klachten over onderwijs bij opleidingen HvA

HU-lector Quirine Eijkman gaat onderzoek doen naar onderwijsvernieuwingen bij de opleidingen Communicatie en Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam. Dat schrijft hogeschoolplatform HvanA.

Door de onderwijsinnovatie staat de kwaliteit van de opleidingen onder druk, vrezen een klokkenluider en de deelraad van de faculteit. Er zou een te lage studiebelasting zijn ontstaan waardoor studenten te weinig werk hoeven te maken om studiepunten binnen te halen.

Het college van bestuur laat de klachten onderzoeken door een externe commissie, die in mei en juni aan het werk gaat. Naast Quirine Eijkman bestaat de commissie uit professor Miek Laemers (Vrije Universiteit) en onderwijsadviseur Marianne van der Weiden.