Vandaag verschijnt van lector Reint Jan Renes en onderzoeker Sander Hermsen het ‘Draaiboek Gedragsverandering’. Trajectum verloot drie exemplaren.
Het boek draait om de vraag hoe je gedrag kunt veranderen met campagnes, producten en diensten. Overheid en bedrijfsleven proberen dat vaak, en op veel verschillende manieren. We moeten minder drinken, meer bewegen, korter douchen en ons afval scheiden. In het ‘Draaiboek gedragsverandering’ ontdekt de lezer waarom dit niet altijd even succesvol is, met inzichten in wetenschappelijke kennis en praktijkvoorbeelden over hoe gedragsbeïnvloeding werkt.
Maak kans op het boek
De auteurs werken beiden bij het lectoraat Crossmediale communicatie in het publieke domein. Sander Hermsen is onderzoeker, Reint Jan Renes is lector. De laatste is ook bekend als columnist van Trajectum. Mede daarom mogen we drie exemplaren verloten onder belangstellenden.
Wat je daarvoor moet doen? Eenvoudig: stuur een mail met je naam en adres naar trajectum@hu.nl en vermeld als onderwerp: Gedragsverandering.
Een uitgebreid interview met de auteurs vind je op HU.nl.