HU-project wint prijs Computable Awards

Knuffelrobot SAMbuddy is de winnaar geworden van de Computable Awards in de categorie Onderwijsproject. Deze knuffel beschikt over elektronica waardoor het met kinderen kan praten. HU-docent en onderzoeker Matthijs Smakman van de opleiding HBO-ICT werkte samen met HU-collega’s en groepen HU-studenten mee aan de ontwikkeling ervan.

Gisteren vond de uitreiking van de Computable Awards plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is een jaarlijkse ICT-wedstrijd voor bedrijven, projecten en personen die zich hebben onderscheiden met een bijzondere prestatie. Er zijn in totaal 21 Awards uitgereikt.

De winnaars werden voor de helft bepaald door het aantal publieksstemmen en voor de andere helft door de jury. Lees hier een eerder verschenen artikel van Trajectum over SAMbuddy.