HU-studenten doen mee aan SDG-Challenge voor hogescholen

Vier studenten van de HU doen mee aan de derde editie van de landelijke SDG-Challenge voor hogescholen. De finale vindt vrijdagmiddag 21 april plaats aan de HU-locatie Heidelberglaan 15.

SDG staat voor Sustainable Development Goals, de zeventien doelen voor duurzame ontwikkeling die zijn geformuleerd door de Verenigde Naties. De HU-deelnemers komen van uiteenlopende studies: Built Environment, Industrial Engineering and Management, International Business en Farmakunde.

In totaal doen er acht hogescholen mee. De studenten werken samen in teams vanuit meerdere hogescholen. Zij werkten de afgelopen maanden aan concrete opdrachten vanuit instellingen of bedrijven. Tijdens de finale pitchen de teams hun oplossingen aan een jury.