HvA mag docent ontslaan vanwege overschrijdend gedrag

Een docent van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) mag van de Rechtbank Amsterdam worden ontslagen. Zes studenten en een collega dienden een klacht in tegen de docent. Met een studente had hij een seksuele relatie.

Dat schrijft het journalistiek platform HvanA van de hogeschool op basis van het gepubliceerde vonnis. De docent is in maart 2022 op non-actief gesteld. De klachten over de docent hebben te maken met overschrijdend gedrag. Hij zou bijvoorbeeld op blote voeten in een lokaal hebben gelopen en alcohol hebben genuttigd tijdens werktijd.

Daarbij heeft hij in 2017 een seksuele relatie gehad met een studente. Volgens de studente ging het om een ongewenste relatie maar volgens hemzelf was die op basis van wederzijdse instemming. Later werden zij collega’s, wat zou leiden tot een moeizame werkrelatie.