Waar receptionisten vóór de kerstvakantie nog trouwhartig alle gevonden voorwerpen in een Excel bestandje zetten, heeft de HU sinds kort een abonnement op iLost. Initiatiefnemer hiervoor is Kelvin Hilberink (30), sinds vier jaar Front Office medewerker op Padualaan 97.
Bidonnetjes, lipgloss, parfum en eindeloos veel opladers en paraplu’s. Hilberink haalt geroutineerd de gevonden voorwerpen uit de bak en legt ze op tafel. ‘Het gekste wat we ooit gevonden hebben? Een kerstmanpak, inclusief baard, schoenen en pruik. In een kluisje gepropt.’
Het grote voordeel van de website is volgens Hilberink dat je niet meer overal hoeft langs te gaan als je in meerdere panden les hebt gehad. Ben je iets verloren in één van de HU-gebouwen? Dan ‘claim’ je het voorwerp op de site door te beschrijven waarom het van jou is. Vervolgens krijgt je vanzelf een sms. Per pand liggen de spullen in een bak te wachten om te worden opgehaald. Wanneer ze er een jaar liggen, gaan ze naar het Leger des Heils of naar een geïnteresseerde medewerker.
De HU is niet de enige die iLost gebruikt. Volgens Hilberink doen de NS, de GVB en veel ziekenhuizen het ook. Het abonnement kost 3.300 euro per jaar.
Wie iets verloor, gaat naar iLost.