Foto van de week

IJscokar op de HU: elk ijsje heeft zijn prijsje

Foto: Kees Rutten

De scheve stapel krokante ijshoorntjes is al van grote afstand te zien. Tegenover de ingang van het HU-gebouw op Heidelberglaan 15 staat een ijscokar. Willen studenten een koud tussendoortje? Dan moeten ze eerst een vragenlijst invullen op hun telefoon. Iets over roostermethoden.

Zonnig is het niet, maar met de tentamenweek in aankomst, verlangen de studenten al naar de zomervakantie. Misschien dat dit ijsje ze even een zomers gevoel geeft. De student in het midden vult de vragen in. Houdt hij nou twee telefoons vast? Best slim. Ook de meiden rechts zijn bezig. Eén vragenlijst is één bolletje, twee vragenlijsten zijn twee bolletjes. Ieder ijsje heeft zijn prijsje.

De glimmende koepels verklappen nog niet welke smaak of smaken er zijn. Al kan de oplettende kijker aan de selfie-makers zien dat er meer dan één smaak is. Zij hebben de buit al binnen.