Kort

Journalistiek werkt samen met lokale media

De School voor Journalistiek is een samenwerking gestart met de het Utrechtse mediabedrijf DUIC en de regionale zender RTV Utrecht. De twee lokale media-instellingen beginnen samen een redactieruimte in het centrum van de stad. SvJ-studenten schuiven aan en verzorgen ter plekke innovatieve journalistieke producties.

Het gaat voorlopig om twee groepen derdejaars studenten die meedraaien met het project ‘Nieuws in de Etalage’. Met dat project willen de media dichter bij de burgers komen te staan. Studenten kunnen daarbij vernieuwende journalistieke concepten uitdenken. Die worden dan geplaatst en getoond op RTV Utrecht en DUIC.

Groepen studenten werken in toerbeurt zo’n zeven tot acht weken aan de journalistieke concepten. Arjan Kroon, accountmanager bij de SvJ, verwacht dat het initiatief uitgebreid wordt met de opleiding Communication and Multimedia Design, minoren en afstudeerprojecten.