Kort

Kandidaatstelling ’tussentijdse verkiezingen’ van start

Studenten en medewerkers die ambities hebben in de medezeggenschap van de hogeschool kunnen zich sinds afgelopen maandag kandidaat stellen. Dat geldt althans voor een deel van de raden: in mei zijn er ‘tussentijdse verkiezingen’. De vacatures voor de opengevallen zetels worden dan opgevuld.

De Hogeschoolraad (HSR) heeft momenteel geen vacatures. Wel zijn er enkele plekken te verkrijgen in de ruim twintig instituutsraden. Vaak gaat het om zowel studenten als medewerkers en soms alleen om een van die twee geledingen. Verder kunnen medewerkers zich kandidaat stellen voor de Dienstenraad, Kenniscentraraad en Bestuursdienstraad.

De kandidaatstelling duurt tot 27 maart. Studenten en personeel hebben een mail gekregen met een link naar de plek waar ze zich kunnen aanmelden. Meer informatie op www.verkiezingen.hu.nl.