Keuzegids Masters verschenen: HU heeft geen ‘excellente’ opleidingen

De Keuzegids Masters 2024 is donderdag verschenen. Hierin staan onder meer de studentenoordelen van de universitaire en hbo-masters uit de Nationale Studentenenquête (NSE). Van de dertig masters heeft de HU er geen een die het predicaat ‘excellent’ krijgt.

Uit de gids is op te maken dat de master Fysiotherapie en Innovatie in Bewegingszorg goed gewaardeerd wordt door studenten. Zij vinden vooral de sfeer goed (++). Ook op de andere items scoort de master bovengemiddeld (+). Die gaan over docenten, toetsing, inhoud van de studie en voorbereiding op de loopbaan.

Data Driven Design doet het minder goed. Studenten vinden de sfeer en de docenten slecht (–). En de andere onderdelen beoordelen zij ondergemiddeld (-). De gids geeft geen lijstjes met vergelijkingen op hogeschoolniveau of rankings per studie. De HU telt bijna dertig masters.