Klantenservicemedewerker favoriete bijbaan van studenten

Als studenten een bijbaan zoeken, zien ze zichzelf het liefst bij een callcenter werken. Dit blijkt uit onderzoek van Studenten.nl. Bijna twee op de drie studenten zien zo’n baan wel zitten. De reden? Ze kunnen dan zelf hun werkuren indelen en krijgen een goed salaris.

Toch heeft meer dan de helft van de ondervraagden (56 procent) liever een leuke bijbaan dan een die het best betaalt.

Zo’n 45 procent van de studenten ziet een administratieve of financiële baan zitten, en 40 procent in de verkoop. Werken in de horeca is voor ruim 30 procent van de ondervraagde studenten een optie. De minst populaire sectoren voor een bijbaantje zijn de beveiliging en IT. Zo’n één op de zes studenten zoekt iets in die richting.