Kort

Kringawards  voor Mare en HanzeMag

Bij de jaarlijkse bijeenkomst voor hogeschool- en universiteitsmedia, het Kringcongres, werden dit jaar drie prijzen uitgereikt.

Het Leidse Mare won in de categorie onderzoeksjournalistiek met een artikel over ‘slimme camera’s’ bij ingangen van gebouwen en collegezalen.

Datzelfde Mare won ook de hoofdprijs in de categorie ‘columns’, met een bijdrage van hoofdredacteur Frank Provoost. In die column uitte hij scherpe kritiek op de manier waarop de Universiteit Leiden fraude toedekt en klokkenluiders in de kou laat staan.

Het Groningse HanzeMag eindigde als eerste bij de categorie video/podcast. Die wonnen ze met hun documentaire over drie internationale studenten en hun wanhopige zoektocht naar woonruimte.