Lezingenreeks van CIDI en Instituut Archimedes over antisemitisme

Sommige jongeren bagatelliseren of ontkennen de Holocaust. De oorlog tussen Israël en Hamas versterkt dit, vrezen sommigen. Daarom organiseren Instituut Archimedes en het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) een lezingenreeks over dit onderwerp.

Aan bod komen bijvoorbeeld de Jodenvervolging in Nederland, de concentratiekampen in Duitsland en de Holocaust in Oekraïne en Afrika*. De voordrachten worden verzorgd door onder meer wetenschappers van universiteiten uit Amsterdam, Leiden, Glasgow en Israël.

De reeks begint op woensdagavond 7 februari en op 28 maart sluit een overlevende van de Holocaust de serie af. Zij vinden plaats in verschillende gebouwen van de HU op het Utrecht Science Park. Docenten en anderen betalen 150 euro in totaal, voor studenten zijn de bijeenkomsten gratis.
*Het programma van de lezingenreeks kan veranderen