Lijsttrekker Student & Starter ontsteld door vooroordelen op tv

‘Bam. Daar werd ik op nationale televisie even keihard geconfronteerd met de vooroordelen die iemand over mij heeft’, schrijft Esma Kendir, lijsttrekker van de Utrechtse lokale partij Student & Starter, op haar LinkedIn-pagina. Zij reageert ontsteld op uitspraken van Rutger Castricum (bekend van PowNed) over haar.

Kendir deed afgelopen weekend mee aan het verkiezingsprogramma Kiespijn op NPO3. Panelleden moesten raden wie van de vier gasten de lijsttrekker van Student & Starter was. Zij werd een ‘longboardster’ genoemd. Waarop Castricum zei dat Kendir het niet zal zijn ‘want dat kan toch niet met zo’n hoofddoek’.

Tijdens de opnames wezen medepanelleden hem terecht maar die beelden kwamen niet in de uitzending, schrijft het AD. Omroep NTR betreurt dat Kendir hier niet bij is betrokken. ‘Juist omdat we bij de NTR veel waarde hechten aan het bespreekbaar maken van ingewikkelde en gevoelige onderwerpen trekken we het ons aan dat we hier een steek hebben laten vallen.’