Foto van de week

Mens en dier zoeken verkoeling, ook in het USP

Foto: Kees Rutten

Noodzakelijk is het bordje ‘OPGEPAST – GLADDE VLOER’ niet. Al van een grote afstand zijn de waterstraaltjes en de plassen op de grond te zien. Dat ziet er met deze tropische temperaturen en brandende zon wel heel aantrekkelijk uit. Niet alleen voor mensen…

De student en hond op de foto vinden hun heil in de fonteintjes in het Utrecht Science Park. Op het warmste moment kan het wel dertig graden zijn. In de zon is dat nauwelijks uit te houden. Even door het water stampen is dus geen slecht idee. De dalmatiër doet vrolijk mee. Het asfalt en de stenen worden snel warm met dit weer, dus even wat verkoeling onder zijn pootjes voelt nu fijner dan ooit.

Op de achtergrond zitten studenten op de bankjes. Net hun laatste tentamen achter de rug, of juist gespannen voor hun afstudeergesprek. Mochten ze straks horen dat ze zijn geslaagd, dan kunnen ze dat hier goed vieren: met een overwinningsrondje door de fonteinen.