Middelburgse studenten maken spandoeken tegen vrouwengeweld

Studenten van de Middelburgse actiegroep Not Your Honey maakten dit weekend spandoeken voor een stille mars tegen geweld tegen vrouwen. Dat schrijft omroep Zeeland. De actiegroep wil seksueel- en gender gerelateerd geweld en intimidatie binnen de University College Roosevelt en de stad Middelburg onder de aandacht brengen.

‘Vooral met uitgaan of ’s avonds naar huis lopen voel ik me wel eens onveilig omdat er mannen op straat zijn die dronken zijn en me achterna roepen,’ vertelt student Rebecca Eisenbart aan omroep Zeeland.

De spandoeken en de stille tocht maken deel uit van de internationale campagne ‘Orange the world‘ die tot 10 december duurt. Naast Middelburg doen veel andere (studenten)steden mee met acties, variërend van lezingen over het onderwerp tot het oranje kleuren van het stadhuis. De HU heeft voor zover bekend nog geen acties gepland staan.