Misdragingen tijdens ontgroening in Maastricht

De Universiteit Maastricht trekt de subsidie in van studentenvereniging M.S.V. Tragos. Ook is de vereniging uitgesloten van de introductieweek in de stad. Deze sancties volgen op incidenten tijdens ontgroeningen bij Tragos, schrijft NU.nl na berichten van de regionale zender 1Limburg.

Studenten werden in de eerste week van september met urine bekogeld en moesten bier drinken met diverse ingrediënten waardoor zij moesten overgeven. Ook zouden er vrouwonvriendelijke en racistische uitingen zijn geweest. ‘Volstrekt onacceptabel’ gedrag, schrijft de universiteit in een verklaring.

De vereniging stelt dat het bestuur zich ‘kapot is geschrokken’. Acht leden zijn geschorst en de kroeg van de vereniging is gesloten. Tragos moet van de universiteit een verbeterplan opstellen.