Naam Utrecht Science Park blijft Utrecht Science Park

De politieke partij UtrechtNu! wil dat de gemeenteraad de naamsverandering van De Uithof naar Utrecht Science Park terugdraait. Maar bijna de gehele raad was daartegen, schrijft universiteitsplatform DUB.

De raad nam vijf jaar geleden het besluit tot naamswijziging maar dat ging onder druk van een lobby van de universiteit, het UMC Utrecht en de stichting Utrecht Science Park. De partij Student & Starter drong destijds zonder succes aan op een enquête onder de bewoners.

Ook wethouder Scheulderman is tegen de motie van UtrechtNu!, bleek tijdens de raadsvergadering vorige week donderdag. Het kost veel geld om de verkeersborden opnieuw te vernieuwen en veel mensen zijn inmiddels gewend aan de nieuwe naam. Sommige raadsleden zeiden niet blij te zijn met de nieuwe naam maar stemden toch tegen vanwege de hoge kosten.