Negen HU-ers op de kieslijst van Student & Starter

De kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van Student & Starter telt vijftig kandidaten. Daarvan zijn er negen die aan de HU studeerden of nog met hun studie bezig zijn. Hoogste HU-er op de lijst is oud-student Creative Business Rob van den Enk. Hij staat op nummer 6.

Van den Enk was eerder lid van studentenfractie Vlijmscherp en bestuurder bij de Utrechtse Vidius Studentenunie. Opvallend veel HU-kandidaten zaten voor Vlijmscherp in de Hogeschoolraad. Linda Huisman, student Built Environment en nummer 22 op de kieslijst, maakt momenteel deel uit van deze fractie. Sommigen waren ook bestuurslid of voorzitter van Vidius.

De verkiezingen voor de gemeenteraden zijn op woensdag 16 maart. Student & Starter is sinds 2014 vertegenwoordigd in de Utrechtse raad en heeft nu twee zetels. Lijsttrekker is Esma Kendir, voormalig bestuurslid van de Landelijke Studentenvakbond. Zij volgt een master aan de Vrije Universiteit.