Nieuw gebouw in USP voor start-ups Life Science

In het Utrecht Science Park (USP) verrijst een nieuw gebouw. Op een strook groen aan de Universiteitsweg komt een pand voor start-ups en andere beginnende bedrijven in de sector Life Science. De locatie ligt tussen Nutricia Research en het David de Wied gebouw van de universiteit, schrijft de Universiteit Utrecht op de site.

De universiteit heeft de grond in erfpacht gegeven aan ontwikkelaar Kadans, die veertig gebouwen exploiteert op campussen in Nederland en Engeland. De bouw start in april en moet in de zomer van 2025 klaar zijn. Het pand gaat Plus Ultra Utrecht heten. Het is straks 23.000 vierkante meter groot en het hoogste punt telt 57 meter.

Voor de bouw moeten ruim veertig bomen verdwijnen, waarvan er negen worden teruggezet op het USP. Verder komt er ter compensatie in de buurt een nieuw bos van ruim 300 vierkante meter.