Nieuwbouw gaat op 3 september echt open

Op maandag 3 september 2018 gaat het onderwijs op de nieuwe locatie Heidelberglaan 15 van start, voor alle opleidingen. Met die mededeling brengt de HU duidelijkheid over de planning van de verhuizingen hierheen.

Tot voor kort hield de hogeschool het bij de omschrijving dat de verhuizingen naar de nieuwbouw ‘in 2018’ plaats zouden vinden. Onduidelijk was wanneer de eerste opleidingen zouden overgaan naar de nieuwe locatie. Nu stelt de HU dat de bouw goed verloopt, maar dat er nog veel moet gebeuren. Om verstoring van het onderwijs door bouwwerkzaamheden te voorkomen, gaat er tot de zomervakantie nog geen onderwijs van start in het nieuwe gebouw. ‘Door deze nieuwe planning te volgen, kan de HU op 3 september 2018 een prachtig nieuw en modern onderwijsgebouw in gebruik nemen, dat gegarandeerd af is en gereed voor ingebruikname’, zo staat op de site HUOntwikkelt te lezen.

Het gaat om de volgende zeven instituten:

• Institute for ICT
  • Instituut voor Media
  • Instituut voor Communicatie
  • Institute for Business Administration
  • Institute for Business Economics
  • Institute for International Business Studies
  • Institute for Marketing and Commerce

Daarnaast komen ook de onderzoekers en medewerkers van de lectoraten binnen het Kenniscentrum Economisch Sterke en Creatieve stad er te werken.

Vanaf juni start de HU met het inrichten van het gebouw. De precieze invulling van de activiteiten tussen juni en augustus wordt bekend in februari/maart.

Warm welkom
Studenten en medewerkers die gaan verhuizen, krijgen vanaf het voorjaar nieuwsupdates via de e-mail. Ook komen er rondleidingen in het nieuwe gebouw. Zo kunnen alle partijen alvast in gesprek over de invulling van het gezamenlijke gebruik van de gebouwen binnen het nieuwe huisvestingsconcept. Heti nieuwe studiejaar begint met Warm Welkom Weken: ask-me studenten delen dan wegwijsboekjes uit, op de instituutspleinen zitten gastvrouwen/-heren en er komen ook dan nog rondleidingen door het hele gebouw.

HU Campus
Met de opening van de nieuwbouw komt een einde aan het huisvestingsprogramma, dat in 2013 begon met de renovatie van een aantal gebouwen in De Uithof. Vanaf 3 september 2018 is de HU Campus, met vijf gebouwen in De Uithof, een feit.