Gedupeerde studenten schakelen advocaat in

Zo’n zestig van de 93 studenten die afgelopen vrijdag hun woning aan de Koningin Wilhelminalaan vanwege brandgevaar zijn uitgezet, schakelen het Utrechtse advocatenkantoor Denz Advocaten in.

Een vertegenwoordiging van de gedupeerde studenten sprak dinsdag 8 september met advocaat Ronald Denz. De bedoeling is dat het kantoor alle studenten gaat vertegenwoordigen. Hij bestudeert de zaak en overweegt een kort geding. ‘De inzet is, voor de vuist weg, dat we vervangende huisvesting eisen van de verhuurder. Daarbij willen we dat de gemaakte kosten van de studenten na de uitzetting worden vergoed.’ Onbekend is wanneer de zaak zal plaatsvinden.

De verhuurder, cateraar Marco Fabrie, en de gemeente hebben volgens de advocaat steken laten vallen. ‘Hij heeft iets verhuurd wat hij niet mocht verhuren. En de gemeente heeft mensen laten wonen waar ze niet mochten wonen.’ Hij treedt in overleg met de gemeente om een oplossing te zoeken voor het huisvestingsprobleem van de studenten.