Het initiatief is een uitvloeisel van de minor die sinds september vorig jaar wordt gegeven door Campus Companie (voorheen Campus Media), een leerbedrijf van de faculteit Communicatie en Journalistiek. De aftrap van Dutch Heat, zoals het programma is genoemd, vindt op 31 januari plaats. Presentator is radioman Sjors Frölich. Ook is Roek Lips, netcoördinator bij Nederland 3, aanwezig om te kijken of het plan goed genoeg is om te verkopen aan een tv-zender.
‘Vanaf dat moment kunnen studenten uit heel Nederland hun idee inzenden, zoals het verwijderen van graffiti, een nieuw buurthuis oprichten of fietsenstallingen plaatsen’, aldus derdejaars student journalistiek Sherida Peters. Van de inzendingen selecteert Campus Companie de beste zes ideeën. De bedenkers moeten, als Dutch Heat op tv komt, vervolgens een aantal weken achtereen opdrachten uitvoeren. ‘De uiteindelijke winnaar wordt via een live uitzending gekozen en krijgt 25.000 euro om het idee uit te voeren’, vult collega Rico den Burger, derde jaar student communicatiemanagement, haar aan. (DH)
Nieuws