Nog meer data gelekt van pashouders TU Eindhoven

Van bijna 3000 pashouders van de TU Eindhoven zijn meer gegevens buitgemaakt dan tot nu toe bekend was. Eerder werd gemeld dat namen, woonadressen en e-mailadressen van 21.000 medewerkers en studenten waren gehackt via het bedrijf ID-ware. Bij een deel hiervan kwamen ook pasfoto’s en telefoonnummers in handen van criminelen. De universiteit heeft deze personen vorige week op de hoogte gesteld, schrijft De Gelderlander.

ID-Ware, producent van toegangspassen, zag in september dat na een hack de data van meerdere organisaties op het dark web belandden. Dat gold ook voor gegevens van bijna alle HU-medewerkers, en ook van bijvoorbeeld de Tweede Kamer en Prorail.

Bij de HU gaat het om zo’n 5000 namen, met adressen en interne personeelsnummers die ID-ware had opgeslagen. Een vijfde daarvan betrof oud-personeelsleden en studentmedewerkers. Data van mensen die na maart 2021 in dienst van de hogeschool kwamen, zijn niet gelekt. Dat meldt een speciale informatiepagina.