Omstreden professor zat in adviespanels van twee ICT-opleidingen bij Fontys

De omstreden professor Filip Dochy zat twee keer in commissies die de onderwijskwaliteit van ict-opleidingen van Fonys Hogeschool moesten beoordelen. Dochy is bedenker van de onderwijsmethode die breed ingevoerd werd bij Fontys. Ook kreeg hij daar betaald als organisator van workshops en trainingen, schrijft de Volkskrant.

Afgelopen zaterdag publiceerde de Volkskrant een artikel over de invoering van onderwijsvernieuwing bij Fontys. Het leidt tot een tweedeling binnen de hogeschool. Ook bij veel onderwijsinnovaties aan de HU geldt de professor als inspiratiebron, meldde Trajectum gisteren. Dochy is eind vorig jaar veroordeeld voor verkrachting van een studente.

De professor zat in 2017 en 2022 in twee panels die de bachelor ICT en master Applied IT van Fontys positief beoordeelden. Die adviezen zijn belangrijk voor de accreditatie door de NVAO. Dochy had geen zitting in de commissies die de bachelor ICT en master of Information van de HU doorlichtten, blijkt uit de adviesrapporten.