Onenigheid tussen bestuur en universiteitsraad UU over afstudeerkado

De studenten van lijst Vuur in de Universiteitsraad vinden het huidige afstudeerkado niet passen bij de duurzaamheidsidealen van de UU, meldt DUB.

Studenten aan de Universiteit Utrecht krijgen bij het afstuderen een grijze canvastas met daarop ‘proud to be a Utrecht University alum’. Daarom stelden ze voor om elke pas-afgestudeerde een boom cadeau te doen. De universiteit zou die bomen dan moeten planten. Sympathiek idee, zei de collegevoorzitter. Maar één boom per alumni bleek te veel.

Een boom per opleiding of afstudeerjaar op het Utrecht Science Park, dat zou wel lukken. Maar dat vond Lijst Vuur te weinig. Hun tegenvoorstel: meer bomen, deels op ‘zusterpark’ de Utrechtse Heuvelrug. Met eens per jaar een fietstocht voor alumni langs de UU-bomen. Ook dat is te uitgebreid, meende de collegevoorzitter: ‘Hoe sympathiek het idee ook is, ik denk niet dat alumni langs de bomen in de provincie gaan fietsen.’

De studenten beraden zich op een nieuw plan.