Opleidingsschool MBO Amersfoort officieel erkend

Minister Dijkgraaf van OCW heeft de Opleidingsschool MBO Amersfoort officieel erkend als opleidingsschool. Dat meldt de website van MBO Amersfoort.

De opleidingsschool is een samenwerkingsverband tussen MBO Amersfoort, Hogeschool Windesheim en Instituut Archimedes van Hogeschool Utrecht. Doel van die samenwerking was om meer en betere mbo-docenten op te leiden. Het begon in 2019 en er was vier jaar tijd om een ontwikkelplan uit te voeren.

In april 2023 lag er al een positief oordeel van de commissie Beoordelingsgerichte peer review over de bereikte basiskwaliteit. De commissie waardeerde onder andere het oriëntatieprogramma, de onderlinge nauwe samenwerking en de passende en persoonlijke begeleiding. Op 16 juni 2023 nam de minister dat oordeel over.

Marlies Verkuijlen, voorzitter College van bestuur MBO Amersfoort: ‘Met dit oordeel kunnen en willen wij als MBO Amersfoort gezamenlijk docenten blijven opleiden – geen overbodige luxe in tijden van het lerarentekort.’ Ze laat weten een extra feestje te zullen geven op de Onderwijstalentmiddag van 28 juni.