Oud-student dreigde met ‘bloedbad’ bij Hogeschool Rotterdam

‘Pas op voor een bloedbad op school.’ En: ‘Ik pak jullie docenten, decanen en studenten en ik ga jullie schade toebrengen. Tot binnenkort.’ Deze dreigingen kwamen in november binnen bij de Hogeschool Rotterdam, schrijft hogeschoolblad Profielen.

Ze zouden afkomstig zijn van een oud-student die sinds 2011 niet meer staat ingeschreven. De voormalige student schrijft gepest en gediscrimineerd te zijn op de hogeschool en is hierdoor op de GGZ-afdeling beland.

Het bestuur van de hogeschool schakelde de politie in maar heeft het voorval niet aan de hogeschoolgemeenschap gemeld. Volgens collegevoorzitter Ron Bormans deed er zich geen acute dreiging voor. De hogeschool nam wel veiligheidsmaatregelen. Een rechter heeft de verdachte wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken.