Oud-student eist schuldbekentenis en 1000 euro na datalek

De rechtszaak tegen de HAN om een datalek gaat door. Dat meldt Trouw.

Al eerder werd bekend dat een oud-student van plan was een rechtszaak aan te spannen tegen zijn oude school. Hij zei wakker te liggen van de gevolgen van het datalek, omdat hij niet weet wie allemaal zijn gegevens in handen hebben. Daarom eiste hij een schuldbekentenis van de HAN en 1000 euro schadevergoeding.

De hogeschool zegt hem een studentenpsycholoog te hebben aangeboden. Maar de oud-student vindt dat aanbod misplaatst omdat hij dan opnieuw gevoelige informatie moet delen met zijn voormalige hogeschool. Uiterlijk woensdag moest de hogeschool laten weten of ze zich wenst te verweren tegen de dagvaarding. Dat is het geval. ‘We hebben eerder gesprekken gevoerd met de student, maar daarin zijn we het niet eens geworden.’ Wanneer de rechter zich over de zaak buigt, is nog niet bekend.