Kort

Pilot Thermometer Studentenwelzijn bij vier instituten van start

Deze maand start de pilot Thermometer Studentenwelzijn om inzicht te krijgen in het gedrag en beleving van studenten aan de HU. Studenten van vier instituten vullen een vragenlijst in over onderwerpen als stress en studiedruk. Ook wordt gevraagd of zij bekend zijn met studentpsychologen en HU Helpt. Na afloop van de vragenlijst krijgen ze tips voor het verbeteren van hun welzijn en kunnen ze hun resultaten vergelijken met gemiddelde resultaten.

De thermometer wordt in november, februari en april afgenomen bij studenten van het Institute for Design & Engineering, Institute for People & Business, Instituut voor Paramedische Studies en Instituut Archimedes. In mei 2023 wordt gekeken of de thermometer een goede manier is om studentenwelzijn in kaart te brengen en om verbeteracties op te zetten.