Podcast van HU-alumna genomineerd voor prijs journalistiek

De podcastserie Muurvast van Evie Westland, journalist bij RTV Utrecht, is genomineerd voor de Regiohelden Awards (categorie audioproducties). De serie zoomt in op de verhalen achter de penibele woningmarkt in Utrecht, schrijft RTV Utrecht. De podcastmaker is voormalig redacteur van Trajectum.

In de eerste aflevering komen Willem Spork en Nina Juffermans aan het woord. Afgestudeerd en wel, wonen ze nu samen in een studentenhuis op een kamer van 33 vierkante meter. Beide waren ooit columnist bij Trajectum. Westland, Spork en Juffermans studeerden Journalistiek.

Wonen in een studentenhuis is een gezellige boel, maar we komen niet verder met hun leven, klaagt het stel. ‘Je kunt je niet focussen: we eten, slapen en leven op dezelfde plek’, zegt Spork.

De winnaars van de awards worden 14 april bekend gemaakt tijdens Regiohelden, een festival over regionale journalistiek.