Prijs voor filmpje oud-student journalistiek

De video van oud-journalistiekstudent Emiel Elgersma heeft de juryprijs gewonnen in de filmwedstrijd ‘Utrecht: mijn stad, mijn stem’ van de gemeente Utrecht.

In de competitie worden jongeren uitgedaagd om de gemeenteraadsverkiezingen te promoten in een spot van maximaal 25 seconden. De prijs bestaat uit een cheque ter waarde van 500 euro.

De jury koos het filmpje van Elgersma – getiteld ‘Utrecht laat je horen’ – uit een totaal van vijf genomineerden. ‘Er zit een goede spanning in die de kijker meeneemt tot het einde. Het concept kan gerust uitgebreid worden naar andere steden’, zo oordeelde de jury.

Voor de video werkte Elgersma met voorbijgangers op De Neude. ‘Ik heb gezocht naar mensen met aansprekende gezichten. Het kan heel lastig zijn om met onbekenden te werken maar uiteindelijk viel het mee. Acht op de tien mensen wilden wel meewerken.’ De voice-over werd verzorgd door studente journalistiek Saïda Maggé.

De vijftien inzendingen dingen allemaal nog mee naar de publieksprijs die woensdag 3 maart wordt uitgereikt.