Radboud Universiteit start verplicht vak over duurzaamheid

Alle studenten van de Radboud Universiteit in Nijmegen krijgen vanaf komend studiejaar een verplicht vak duurzaamheid. Daarmee wil de universiteit de studenten leren hoe ze vanuit hun eigen studierichting bij kunnen dragen aan duurzaamheid. Dat geldt zowel voor rechten als bijvoorbeeld microbiologie, schrijft de NOS.

De universiteit telt bijna 25.000 studenten en daarvan zullen velen na de studie verantwoordelijke posities bekleden in de maatschappij, meent collegevoorzitter Daniël Wigboldus. Hij hoopt dat andere universiteiten en hogescholen dit voorbeeld zullen volgen.

De Nijmeegse universiteit start een week voor Black Friday ook een landelijke bewustwordingscampagne over het consumptiegedrag van mensen.