Media hebben aandacht voor zaken waar ze niet omheen kunnen. Die hebben te maken met politiek, het weer en reuring. Dit laatste krijgt steeds meer de overhand. Iedereen die iets verkoopt, dus ook uitgevers van boeken weten dat. Een relletje kan soms geen kwaad. Aandacht in de media is belangrijk. En dan helemaal nog op televisie. Je moet er voor zorgen dat je opvalt bij de redacties van invloedrijke televisie programma’s. Want nog steeds is dit het meest impactvolle medium.
Kom je bij De Wereld Draait Door, dan zit je gebeiteld. Heel wat boeken hebben hun extra drukken te danken aan een opvallend optreden bij Matthijs van Nieuwkerk, of bij Pauw & Witteman. Vaak moet je als je gebeld wordt kiezen, omdat het programma exclusiviteit wil. Maar dat gebeurt pas als er iets opvallends in de geschreven pers verschijnt, wat door de redacties van die programma’s opgepikt wordt.
Om de presentatoren niet altijd negatief over te laten komen worden deskundigen uitgenodigd die iets op jou of wat je gedaan hebt, hebben aan te merken en graag met je in debat gaan. Want ook hier geldt, hoe meer reuring des te aantrekkelijker is het programma. Reuring is nog steeds als brood en spelen voor de Romeinen.