Rotterdamse schietpartij: even geen onderwijs

Na de Rotterdamse schietpartijen van donderdag, waarbij drie slachtoffers vielen, probeert de stad de draad op te pakken.

Duidelijk is dat de gearresteerde verdachte een 32-jarige student aan de Erasmus Universiteit is. Naast een buurvrouw en haar 14-jarige dochter is ook een 43-jarige docent/ huisarts beschoten, in een onderwijsgebouw van het Erasmus MC. De student stichtte daar ook nog brand.

Het onderwijs in het Erasmus MC gaat vrijdag niet door. Wel is er een bijeenkomst voor studenten en andere betrokkenen die met elkaar willen praten. Daarbij zijn twee studenthosts en een psycholoog aanwezig.

De verdachte kon bijna arts worden, maar moest daarvoor eerst een psychologisch onderzoek afronden. Dat meldt de NOS.

Het psychologisch onderzoek volgde na waarschuwingen van het Openbaar Ministerie. De examencommissie bepaalt uiteindelijk of iemand formeel arts kan worden. ‘Die hebben de zorgen van het OM serieus genomen. En die besloten dat er moest overgegaan worden op het psychologisch onderzoek.’