Kort

Schietpartij bij de Daltonlaan, nog geen kilometer van het USP

De politie heeft woensdagmiddag een mogelijke verdachte aangehouden van een schietpartij op de Daltonlaan. Dat is een zijstraat van de Archimedeslaan op nog geen kilometer afstand van het Utrecht Science Park. De omgeving is afgezet en er zijn politieauto’s ter plaatse.

Dat meldt het AD/Utrecht. Er zijn twee gewonden gevallen tijdens het incident, maar dat is niet het gevolg van de schoten. Volgens studenten is er voor het MBO Utrecht-gebouw bij de Daltonlaan geschoten en zijn twee jongeren op een scooter weggereden.

De politie is op zoek naar meerdere daders en zette daarbij een helikopter in. Enkel jaren geleden waren grote delen van de HU tijdelijk gevestigd aan de Daltonlaan. Onduidelijk is wat de aanleiding is. De MBO-studenten mogen het pand inmiddels verlaten.