Columns

Snack-end naar bier en vermaak

jester van Schuylenburch
Jester van Schuylenburch - Foto: Kees Rutten

Jester (25) studeert Journalistiek aan de HU en schrijft columns voor Trajectum.

Iedereen die op de campus van de HU loopt na 16:00 merkt dat er iets mist of iets anders is. Het Proeflokaal en het 7e zijn drukker, nog drukker dan normaal.

Dat is natuurlijk altijd gezellig maar de oorzaak voor die drukte is minder. Er mist iets in dit rijtje van legendarische cafés op de HU. De enige tent die je altijd doet denken aan een badkamer en waarin je alleen maar cirkels blijft lopen als je niet oppast: de Hideout.

Het geliefde café van Heidelberglaan 15 is al sinds de zomer gesloten door verschillende omstandigheden. Voor de zomer deed ik er mijn laatste biertje en ik kan er eerlijk over zijn: ik mis het. De gezelligheid, de vrienden en natuurlijk het netwerken met verschillende jaren en studies. In de Hideout doet men karaoke, voert men discussies en in sommige gevallen wordt de liefde er geboren. Niet dat dit anders is dan bij andere cafés, maar dit is óns studenten-café.

Waar we op donderdag bonusborrelen hebben…

Of zullen we dat op woensdag doen straks, als de Hideout weer open is?

Want HU, heel eerlijk is woensdag de juiste dag voor de bonus met daarbij behorende bonusborrel.

Vandaar mijn voorstel: woensdag- bonusborrel

Donderdag- studentenavond. (Voorheen makkelijk gecombineerd met de bonusborrel).

Vrijdag- Vrijmibo

Mijn fomo kan dit allemaal missen overigens niet aan. Gelukkig is de Hideout voor nu nog dicht, zo mis ik niks wat ik had kunnen missen.

Toch is mijn enige hoop dat de Hideout snel weer open gaat. Dan hoef ik niet meer over de Uithof mijn stappenteller te voeden tussen het 7e en het proeflokaal om verschillende vrienden te zien. Die ik voorheen gemakkelijk allemaal op één plek in de Hideout vond.

Succes nieuw bestuur! Ik geloof dat júllie de Hideout kunnen redden.