Student & Starter raakt zetel kwijt

Politieke partij Student & Starter raakt één van de twee zetels in de Utrechtse gemeenteraad kwijt, schrijft DUIC. Fractievoorzitter Esma Kendir stelt na twee jaar – zoals gebruikelijk – haar zetel ter beschikking. Ruben Snijder is door de partij voorgedragen om haar op te volgen. Maar Victor Paalman kreeg destijds meer stemmen en heeft meer recht om de plaats in te nemen.

Het botert al even niet tussen Paalman en Student & Starter. Ze hebben al een jaar geen contact. Hij eist nu de zetel op en richt een eigen groep op die ‘jong, progressief en vol ambitie’ is.

Paalman schrok toen de zetel in beeld kwam: ‘Voor mezelf heb ik toen een afweging gemaakt tussen mijn zetel afgeven aan een partij die al meer dan een jaar geen contact met me heeft gezocht en waar ik niet compleet achtersta, en de verantwoordelijkheid naar iedereen die specifiek op mij heeft gestemd. Na gesprekken heb ik toen een conclusie getrokken en voor dit laatste gekozen.’