Student steelt geld van zwemvereniging om te investeren

Een voormalig penningmeester van studentenzwemvereniging Piranha in Enschede heeft 20.000 euro van de clubkas naar zijn eigen rekening overgemaakt. Hij belegde het geld in cryptovaluta om winst te maken voor de vereniging, zei hij. In plaats daarvan verloor hij ruim 7500 euro, schrijft U Today, de journalistieke website van Universiteit Twente.

De stiekeme overboeking vond plaats in mei. In september ontdekte het bestuur de malversatie. De oud-penningmeester gaf de diefstal toe en betaalde inmiddels 10.000 euro terug. De vereniging eist het volledige geld terug van de student, maar doet voorlopig geen aangifte. Want het heeft een grote impact op de student. Zo kan hij bij een veroordeling een strafblad krijgen.

Het bestuur zal de algemene ledenvergadering vragen wat de mogelijke consequenties moeten zijn.