Studenten Eventmanager halen bijna 12.000 euro op voor de voedselbank

Studenten van het Instituut voor Associate Degrees van Hogeschool Utrecht hebben in juni gezamenlijk bijna 12.000 euro aan donaties opgehaald voor de lokale voedselbanken van Voedselbanken Nederland. Dit hebben ze gedaan door het organiseren van fondsenwervende evenementen door heel Nederland.

Aan het eind van het eerste jaar van de opleiding Eventmanager kregen de studenten de opdracht om individueel een fondsenwervend evenement te organiseren voor een goed doel: Voedselbanken NL.

Een greep uit de evenementen: een metal concert, een veiling en een culinaire fietsroute in samenwerking met lokale horeca, een pizzaworkshop in landelijke omgeving en spelmiddagen voor basisschoolkinderen.

Het precieze bedrag was 11.948,41 euro. Een voedselpakket kost vijf euro om samen te stellen vanwege de kosten voor huur, transport en verzekeringen. Dit betekent dat met de inspanningen van de studenten de voedselbanken zo’n 2389 huishoudens kunnen voorzien van een voedselpakket.