Kort

Studenten maken radio in de ‘glazen hut’ voor goed doel

Zes studenten van het Utrechtsch Studenten Corps (USC) sluiten zich vijf dagen op in een ‘glazen hut’ op het Janskerkhof. Zij maken een lange radio-uitzending (live stream via Ancient Radio) en willen daarmee 10.000 euro ophalen voor een goed doel, schrijft RTV Utrecht.

Het geld gaat naar de stichting Kinderen van de Voedselbank, een organisatie die zich inzet tegen kinderarmoede. Maandagochtend 7 november wordt de studio annex glazen hut opgebouwd. Rondom de hut komt een terras, een bar en wat eettentjes. Het is een jaarlijkse actie van het USC.

Het USC heeft van te voren bedrijven benaderd met de vraag of ze willen sponsoren. Verder kunnen studenten een bedrag doneren en is er een loterij. Met de actie willen zij tevens reclame maken voor een studentenfeest aanstaande weekend.