HU-studenten genomineerd voor verkiezing Hbo Held

Studenten Werktuigbouwkunde Damion van den Bogaard en Diede Wiegerinck zijn genomineerd voor de wedstrijd Hbo Held 2024 van de Vereniging Hogescholen (VH). In totaal dienden dertien hogescholen kandidaten in, schrijft de VH.

De vierdejaars deden onderzoek en maakten een proefopstelling om het binnenklimaat van gebouwen te meten. De luchtstromen zorgen vaak voor veel energieverlies. Met hun opgedane expertise kan de footprint van gebouwen omlaag. Dit helpt bij de energietransitie.

De Hbo Held wordt gekozen tijdens een congres van de VH op 8 april. De hoofdprijs is een bedrag ter waarde van een jaar collegegeld (dit studiejaar ruim 2300 euro). De winnaar moet een waardevolle en vernieuwende bijdrage hebben geleverd binnen het hbo-onderwijs. De inzending moet impact hebben en anderen vooruit helpen.