Studie Bijdehand vervangt Studystore in leveren studiemateriaal

Studiebijdehand vervangt Studystore bij het leveren van studiemateriaal. Docenten en studenten van Hogeschool Utrecht kunnen vanaf nu hier terecht voor hun studieboeken.

De afdelingen Inkoop, Studentparticipatie en OSHU kwamen samen tot dit besluit na gesprekken met meerdere gegadigden. De keuze viel op Studie Bijdehand omdat deze beschikt over een groot magazijn, zegt te kunnen zorgen voor een snelle levertijd en al langer ervaring heeft met het leveren van studieboeken en andere spullen aan hbo-instellingen.

Februari dit jaar stopte Studystore vrij plotseling. Het was jarenlang de grootste distributeur van lesboeken en andere leermiddelen voor het hoger onderwijs. Bij studenten en medewerkers op hogescholen en universiteiten ontstond onrust over de beschikbaarheid en prijs van hun leermiddelen. Andere alternatieven meldden zich als leverancier van studiematerialen, maar de HU kiest nu dus duidelijk voor Studie Bijdehand.