Kort

Studieboekenleveranciers Studystore en Studers stoppen ermee

Studieboekenleveranciers Studystore en Studers stoppen met de verkoop van boeken, meldt moederbedrijf The Learning Network. Beide bedrijven hadden dit studiejaar aanhoudende problemen met de levering van boeken en daarom heeft het moederbedrijf de stekker eruit getrokken, schrijft de NOS.

Studystore voorzag studenten van hogescholen, waaronder de HU, en universiteiten van boeken en ander studiemateriaal. Studers leverde aan mbo’ers. Belangenorganisaties vrezen dat boeken hierdoor in prijs stijgen. ‘Er zijn bijzonder weinig andere partijen, waardoor studieboeken misschien duurder worden’, zegt Joram van Velzen van de Landelijke Studentenvakbond (en HU-student).

Ook is hij bang dat de andere boekenleveranciers de vraag niet aankunnen. ‘Ik hou mijn hart vast voor komend studiejaar. Het gaat dan om honderdduizenden boeken die geleverd moeten worden, daar maak ik me zorgen om.’ The Learning Network zegt dat boeken die besteld worden nog geleverd worden en als dat niet kan dat studenten hun geld terugkrijgen.