Kort

Tamara Madern nieuwe directeur Instituut voor Recht

Lector Tamara Madern is de nieuwe directeur van het Instituut voor Recht. Haar benoeming gaat per 1 augustus in, schrijft de hogeschool op HUOntwikkelt. Zij is sinds 2016 lector Schuldpreventie en Vroegsignalering bij het Kenniscentrum Sociale Innovatie.

Als directeur gaat zij vier dagen aan de slag. Ze blijft een dag als lector aan het werk, waarin ze zich richt op schuldenpreventie. Behalve als lector werkt ze sinds november 2020 tijdelijk als opleidingsmanager Commerciële Economie. Daar stopt zij binnenkort mee.

Madern studeerde Sociaal Juridische Hulpverlening aan de HU. Daarna behaalde ze de master Sociaal Culturele Wetenschappen aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Madern behaalde haar doctorstitel aan de Leiden University.