Kort

Te dure kantines: in Wageningen zetten ze een petitie in

Aan de Wageningse universiteit beklagen studenten zich over de ‘exorbitante prijzen’ die cateraar Compass daar in rekening brengt. De Communistische Jongerenbeweging (CJB) afdeling Gelderland is daarom een online petitie gestart om dit onder de aandacht te brengen, zo meldt Resource.

4 euro betaal je in Wageningen voor een belegd broodje, bijna 8 euro voor een warme maaltijd en een kop soep kost gemiddeld 2,75 euro. De Wageningers vinden dat echt te veel.

Ondertussen heeft de cateraar al een oplossing aangeboden: sinds kort zijn er weer sneetjes brood te koop voor 0,45 euro. Ook is er jam en hagelslag verkrijgbaar. Maar de petitie blijft nog even staan. ‘Een warme maaltijd mag in ieder geval niet meer dan vier euro kosten,’ luidt een van de eisen.